Ce trebuie să știi despre dușul bucal?

Share on linkedin
Dușul bucal este un dispozitiv, sub denumirea și de irigator bucal, care este folosit ca adjuvant în igiena dentară zilnică.

Se recomandă folosirea acestuia după un periaj al dinților corect efectuat. Scopul utilizării dușului bucal este de a îndepărta placa bacteriană și resturile alimentare din spațiile interdentare și din alte zone retentive, sau greu accesibile din cavitatea bucală.

Dușul bucal are un rezervor în care se pune apă/ apă de gură, și un capăt prin care va ieși apa sub presiune. S-a dovedit că un jet de apă pulsatil este mai benefic decât unul continuu. Jetul de poziționează perpendicular pe fiecare spațiu interdentar în parte. Se folosește dinspre exterior spre interior, pentru a nu te răni, și a fi eficient în curățare. Se poate folosi atât apa curentă, cât și o apă de gură cu efect antimicrobian.

Dușul bucal se recomandă pentru pacienții cu o dantură sănătoasă, dar se recomandă mai ales la pacienții cu boală parodontală, pacienții cu implanturi, pacienții ce au lucrări protetice fixe, pacienții cu aparate ortodontice fixe, cât și pacientelor însărcinate.

Dacă sunteți interesat de mai multe detalii cu privire la o igienă orală riguroasă sau aveți nevoie de o igienizare profesională în cabinet, Cabinet Dentar Dr.Moisa este pregătit pentru a răspunde nevoilor dumneavoastră. Faceți o programare pe site.

Parodontita

Parodontita sau boala parodontală după cum mai este cunoscută, este o afecțiune care determină inflamația parodonțiului – toate țesuturile care susțin dintele în os. Parodontita afectează țesutul gingival și distruge osul care susține dinții, în final, ducând la mobilitatea dinților și pierderea acestora.

Igienizarea profesională a dinților

Când vine vorba despre sănătatea dentară, elementul principal în menținerea ei este igiena orală. Igiena orală trebuie realizată zilnic, de către pacient, și periodic, în cabinetul stomatologic.