Articole de interes

Te ținem informat

Igiena orală pentru aparatele ortodontice fixe

Obiectivul principal al tratamentului ortodontic este îmbunătățirea aspectului estetic și a relațiilor ocluzale, prin care se asigură o funcționare optimă a aparatului dento-maxilar.

Tratamentul stomatologic și sarcina

Cea mai indicată perioadă și mai sigură pentru efectuarea tratamentelor stomatologice, acolo unde e nevoie de intervenit, o reprezintă al doilea trimestru de sarcină.

Bruxismul

Bruxismul dentar este o afecțiune cunoscută sub denumirea de ‚scrâșnitul dinților’. Acesta se produce de cele mai multe ori inconștient, în timpul nopții și produce în timp leziuni dentare, abraziuni dentare, dar și dureri la nivelul articulației temporo-mandibulare.

Fumatul și sănătatea orală

Cel mai cunoscut slogan când e vorba de țigări este ‚Fumatul dăunează grav sănătății!’ Dar câți dintre fumători conștientizează cu adevărat că acest slogan se referă și în cazul sănătății orale, a cavității bucale?

Parodontita

Parodontita sau boala parodontală după cum mai este cunoscută, este o afecțiune care determină inflamația parodonțiului – toate țesuturile care susțin dintele în os. Parodontita afectează țesutul gingival și distruge osul care susține dinții, în final, ducând la mobilitatea dinților și pierderea acestora.

Gingivita – o afecțiune frecventă

Gingivita este una dintre cele mai frecvente afecțiuni ale cavității bucale. Este o formă ușoară a bolii gingivale (Boala parodontală), care provoacă inflamarea gingiei.

Igienizarea profesională a dinților

Când vine vorba despre sănătatea dentară, elementul principal în menținerea ei este igiena orală. Igiena orală trebuie realizată zilnic, de către pacient, și periodic, în cabinetul stomatologic.

Pericoronarita

Pericoronarita este o afecțiune care apare cel mai frecvent la nivelul molarilor de minte aflați în erupție, care au erupt parțial sau aflați într-o poziție deficitară.